Pravidla internetového prodeje - účinnost od 01.09.2016
Všeobecné obchodní podmínky a informace pro zákazníky
I. Všeobecné obchodní podmínky
§ 1 Základní ustanovení
(1) Následující obchodní podmínky platí pro smlouvy, které s námi jako s dodavatelem (Krosno Glass S.A.) uzavíráte prostřednictvím internetových stránek www.krosno.cz. Není-li dohodnuto jinak, je tímto namítáno zahrnutí jakýchkoli vlastních podmínek, které můžete použít.
.
(2) Spotřebitelem ve smyslu následujících ustanovení je každá fyzická osoba, která uzavírá právní úkon za účelem, který nelze převážně přičítat ani její podnikatelské, ani samostatné profesionální činnosti. Podnikatelem je každá fyzická nebo právnická osoba nebo společnost s právní subjektivitou, která při uzavírání právního úkonu jedná v rámci své samostatné odborné nebo podnikatelské činnosti.
§ 2 Vznik smlouvy
(1)Předmětem smlouvy je prodej zboží .
(2) Již umístěním příslušného produktu na naše webové stránky předkládáme závazný návrh na uzavření smlouvy prostřednictvím systému online nákupního košíku za podmínek uvedených v popisu zboží.
(3) Smlouvu uzavíráme prostřednictvím systému online nákupního košíku takto:
Zboží určené ke koupi je vloženo do "nákupního košíku". "Nákupní košík" můžete vyvolat prostřednictvím příslušného tlačítka v navigační liště a kdykoli v něm provést změny.
Po kliknutí na tlačítko "Pokladna" nebo "Pokračovat v objednávce" (nebo podobné označení) a zadání osobních údajů, jakož i platebních a dodacích podmínek se nakonec zobrazí údaje o objednávce jako přehled objednávek.
Pokud jako platební metodu použijete systém okamžitých plateb (např. PayPal (Express/Plus/Checkout), Amazon Pay, Sofort, giropay), budete buď přesměrováni na stránku s přehledem objednávek v našem internetovém obchodě, nebo na webovou stránku poskytovatele systému okamžitých plateb.
. Pokud budete přesměrováni na příslušný systém okamžitých plateb, proveďte prosím příslušnou volbu nebo zadejte své údaje tam. Nakonec se údaje o objednávce zobrazí jako přehled objednávek na webové stránce poskytovatele systému okamžitých plateb nebo po přesměrování zpět do našeho internetového obchodu.
Před odesláním objednávky máte možnost údaje v přehledu objednávek znovu zkontrolovat, změnit (také prostřednictvím funkce "zpět" internetového prohlížeče) nebo objednávku zrušit.
Odesláním objednávky prostřednictvím příslušného tlačítka ("objednávka s povinností platby", "koupit" / "koupit nyní", "objednávka s povinností platby", "zaplatit" / "zaplatit nyní" nebo obdobné označení) prohlašujete, že nabídku právně závazně přijímáte, čímž dochází k uzavření smlouvy.
(4) Zpracování objednávky a předání všech informací potřebných v souvislosti s uzavřením smlouvy je částečně automatizováno prostřednictvím e-mailu. Musíte se proto ujistit, že e-mailová adresa, kterou jste nám poskytli, je správná, že příjem e-mailů je technicky zajištěn a zejména že mu nebrání SPAM filtry.
§ 3 Zvláštní ujednání o způsobech platby
nabízených.
(1) Platba prostřednictvím služby "PayPal" / "PayPal Checkout"
. Pokud zvolíte způsob platby nabízený prostřednictvím služby "PayPal" / "PayPal Checkout", bude platba zpracována prostřednictvím poskytovatele platebních služeb PayPal (Europe) S.à.r.l. et Cie, S.C.A. (22-24 Boulevard Royal L-2449, Lucembursko; "PayPal"). Jednotlivé způsoby platby prostřednictvím služby "PayPal" se vám zobrazí pod příslušně označeným tlačítkem na našich webových stránkách a také v procesu online objednávání. Společnost "PayPal" může pro zpracování plateb využívat jiné platební služby; pokud se na ně vztahují zvláštní platební podmínky, budete o nich informováni zvlášť. Více informací o "PayPal" najdete na https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/legalhub-full.
§ 4 Výhrada vlastnictví, Výhrada vlastnictví
(1)Zadržovací právo můžete uplatnit pouze v rozsahu, v jakém se týká pohledávek vyplývajících z téhož smluvního vztahu.
(2) Zboží zůstává naším vlastnictvím až do úplného zaplacení kupní ceny.
(3) Pokud jste podnikatel, platí pro vás navíc následující:
a) Vlastnické právo ke zboží si ponecháváme až do úplného vypořádání všech pohledávek vyplývajících z aktuálního obchodního vztahu. Před převodem vlastnického práva k vyhrazenému zboží není přípustná zástava nebo zajišťovací převod vlastnického práva.
b) Zboží můžete dále prodat v rámci běžného obchodního styku. V takovém případě nám tímto postupujete veškeré pohledávky na částku faktury, které vám z dalšího prodeje vzniknou, a my toto postoupení přijímáme. Dále jste oprávněni pohledávku vymáhat. Pokud však nebudete řádně plnit své platební povinnosti, vyhrazujeme si právo vymáhat pohledávku sami.
c) Pokud dojde ke spojení a smíchání vyhrazeného zboží, nabýváme spoluvlastnictví k nové položce v poměru fakturační hodnoty vyhrazeného zboží k ostatním zpracovávaným položkám v době zpracování.
d) Zavazujeme se, že na Vaši žádost uvolníme jistoty, na které máme nárok, pokud realizovatelná hodnota našich jistot převyšuje zajištěnou pohledávku o více než 10 %. Výběr cenných papírů, které mají být uvolněny, je na nás.
§ 5 Záruka
(1) Platí zákonná práva z odpovědnosti za vady.
(2)Jako spotřebitele vás žádáme, abyste zboží ihned po dodání zkontrolovali, zda je kompletní, zda má zjevné vady a zda není poškozeno při přepravě, a abyste nám a dopravci co nejdříve oznámili případné reklamace. Pokud toto nedodržíte, nemá to žádný vliv na vaše zákonné záruční nároky.
(3) Pokud se některá vlastnost zboží odchyluje od objektivních požadavků, považuje se tato odchylka za odsouhlasenou pouze v případě, že jste o ní byli námi informováni před podáním smluvního prohlášení a odchylka byla mezi smluvními stranami výslovně a samostatně dohodnuta.
(4) Pokud jste podnikatel, platí pro odchylky od výše uvedených ustanovení o záruce následující:
a) Za souhlas s kvalitou zboží se považují pouze naše vlastní specifikace a popis výrobku výrobce, nikoliv však další reklama, veřejná propagace a prohlášení výrobce.
b) V případě vady poskytneme podle našeho uvážení záruku odstraněním vady nebo následnou dodávkou. Pokud se odstranění vady nezdaří, můžete podle svého uvážení požadovat snížení ceny nebo odstoupit od smlouvy. Odstranění vady se považuje za neúspěšné po druhém neúspěšném pokusu, pokud z povahy zboží nebo vady či jiných okolností nevyplývá něco jiného. V případě odstranění vady nemusíme hradit zvýšené náklady vzniklé přepravou zboží do jiného místa, než je místo plnění, pokud tato přeprava neodpovídá účelu použití zboží.
c) Záruční doba je jeden rok od dodání zboží. Zkrácení lhůty se nevztahuje na:
- na zaviněně způsobenou škodu, za kterou neseme odpovědnost a která vznikla v důsledku újmy na životě, zdraví a v případě jiné škody způsobené úmyslně nebo z hrubé nedbalosti;
- pokud jsme podvodně zatajili vadu nebo jsme převzali záruku za stav věci;
- v případě věcí, které byly použity pro stavbu v souladu s jejich obvyklým užíváním a způsobily její vadnost;
- v případě zákonných nároků, které vůči nám máte v souvislosti s právy z vad.
§ 6 Volba práva, místo plnění, soudní příslušnost
(1) Použije se německé právo. V případě spotřebitelů se tato volba práva použije pouze v rozsahu, v jakém tím není odňata ochrana poskytovaná kogentními ustanoveními práva státu obvyklého bydliště spotřebitele (zásada příznivosti).
(2) Místem plnění u všech služeb vyplývajících z obchodních vztahů existujících s námi, jakož i místem příslušnosti je naše sídlo, pokud nejste spotřebitelem, ale obchodníkem, právnickou osobou veřejného práva nebo zvláštním fondem veřejného práva. Totéž platí v případě, že nemáte obecnou soudní příslušnost v Německu nebo v EU, nebo pokud v době podání žaloby není známo vaše bydliště nebo místo obvyklého pobytu. Tím není dotčeno právo dovolávat se také soudu v jiném zákonem stanoveném místě příslušnosti.
(3)Usnesení Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží se výslovně nepoužijí.
.
II. Informace pro zákazníky
1. Totožnost prodávajícího
Krosno Glass S.A.
Tysiąclecia 13
38-400 Krosno
Polsko
Telefon: +48 13 432 80 03
E-mail: service@krosno.cz
Alternativní řešení sporů:
Evropská komise poskytuje platformu pro mimosoudní řešení sporů online (platforma ODR), která je přístupná na adrese https://ec.europa.eu/odr.
.
2. Informace o uzavření smlouvy
.
Technické kroky k uzavření smlouvy, samotné uzavření smlouvy a možnosti nápravy probíhají v souladu s ustanoveními "Uzavření smlouvy" našich Všeobecných obchodních podmínek (část I.).
3. Jazyk smlouvy, uložení textu smlouvy
3.1 Jazykem smlouvy je německý jazyk.
3.2 Kompletní text smlouvy nebude z naší strany uložen. Před odesláním objednávky prostřednictvím systému online nákupního košíku lze údaje o smlouvě vytisknout nebo elektronicky uložit prostřednictvím funkce tisku v prohlížeči. Po přijetí objednávky námi vám budou údaje o objednávce, zákonem požadované informace pro smlouvy uzavírané na dálku a všeobecné obchodní podmínky opět zaslány e-mailem
.
4. Pravidla chování
4.1 Podřídili jsme se kritériím kvality Pečeť kupujícího společnosti Händlerbund Management AG, která jsou k nahlédnutí na adrese: https://www.haendlerbund.de/en/downloads/kaeufersiegel/kaeufersiegel-certifikační-kritéria.pdf.
5. Základní charakteristiky zboží nebo služby
.
Zásadní charakteristiky zboží a/nebo služeb naleznete v příslušné nabídce.
.
6. Ceny a způsoby platby
.
6.1 Ceny uvedené v příslušných nabídkách, jakož i náklady na dopravu představují celkové ceny. Zahrnují všechny složky ceny včetně všech platných daní.
6.2. Není zahrnuto žádné poštovné
.
6.3. Náklady vzniklé při převodu peněžních prostředků(bankovní převod nebo poplatky za směnný kurz) nesete vy v případech, kdy je dodávka uskutečněna do členského státu EU, ale platba byla iniciována mimo Evropskou unii.
6.4 Způsoby platby které máte k dispozici jsou uvedeny pod příslušně označeným tlačítkem na naší internetové prezentaci nebo v příslušné nabídce.
6.5 Pokud není u jednotlivých typů plateb uvedeno jinak, jsou pohledávky z uzavřené smlouvy splatné ihned.
7. Dodací podmínky
7.1 Dodací podmínky, termín dodání, jakož i případná existující omezení dodání naleznete pod příslušně označeným tlačítkem na naší internetové prezentaci nebo v příslušné nabídce
.
7.2 Jste-li spotřebitel, zákon stanoví, že nebezpečí nahodilé ztráty a nahodilého zhoršení stavu prodávané věci během přepravy na vás přechází až při předání zboží, a to bez ohledu na to, zda je zásilka pojištěná nebo nepojištěná. To neplatí, pokud jste samostatně pověřili přepravní společnost, kterou podnikatel nejmenoval, nebo osobu jinak určenou k provedení přepravy.
Jestliže jste podnikatel, doručení a odeslání je na vaše riziko
.
8. Zákonná odpovědnost za vady
.
Odpovědnost za vady se řídí ustanovením "Záruka" v našich Všeobecných obchodních podmínkách (část I).
Tyto Všeobecné obchodní podmínky a informace pro zákazníky byly připraveny právníky Händlerbundu, kteří se specializují na právo informačních technologií, a jsou trvale kontrolovány z hlediska souladu s právními předpisy. Společnost Händlerbund Management AG ručí za právní bezpečnost textů a nese odpovědnost v případě upozornění. Více informací o této problematice naleznete na adrese: https://www.haendlerbund.de/en/services/právní bezpečnost/agb-service.
Poslední aktualizace: 29.11.2022